Shadow Desperado (Benutzer)
Kein Eventfahrer, nur schnell
Platinum Boarder
Registriert seit 2016-09-18 08:35:52 |
Neuester Beitrag 2026-01-11 10:23:15 |
Beiträge: 704
|
|
KBB GT World Challenge vor 5 Monaten, 2 Wochen
|
|
|
GT World Challenge Europe
Die GT World Challenge Europe wird getreu
dem originalen Kalender ausgetragen.
(Termine im Preview Flyer einsehbar)
Das zeitlich basierende Rennformat wird ausgetragen in Endurance Cup & Sprint Cup.
Sprint Cup Rennen sind auf 60 Minuten, Endurance Cup Rennen auf 90 Minuten angesetzt, Ausnahme Spa, welches auf 2.4h angesetzt wird.
Das Punktesystem
1. 30 (Punkte)
2. 27
3. 25
4. 23
5. 21
6. 20
7. 19
8. 18
9. 17
10. 16
11. 15
12. 14
13. 13
14. 12
15. 11
16. 10
17. 9
18. 8
19. 7
20. 6
21. 5
22. 4
23. 3
24. 2
25. 1
ZIELPUNKTE: 10
Erfolgsgewichte
1. +40 kg
2. +25 kg
3. +10 kg
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kein öffentlicher Schreibzugriff erlaubt, bitte erst registrieren!
|
Shadow Desperado (Benutzer)
Kein Eventfahrer, nur schnell
Platinum Boarder
Registriert seit 2016-09-18 08:35:52 |
Neuester Beitrag 2026-01-11 10:23:15 |
Beiträge: 704
|
|
Aw: KBB GT World Challenge vor 5 Monaten, 1 Woche
|
|
|
Moin.
Hab die Fahrzeugliste vergessen.
Folgende Fahrzeuge werden verfügbar sein:
> Audi R8 LMS GT3 evo
> Aston Martin Vantage V12 GT3
> BMW M6 GT3
> Ferrari 488 GT3
> Lamborghini Huracan GT3
> Mercedes AMG GT3
> Nissan GT-R Nismo GT3
> Porsche 991 GT3 R
Eine entsprechende Klasseneinteilung folgt.
Es wird angestrebt eine separate Auswertung für Endurance Cup & Sprint Cup zu bekommen und eine zusammengefasste Gesamtwertung.
(Das wird noch abgeklärt ob das machbar ist)
Fragen oder Anregungen, Kritik usw. bitte in diesen Thread.
|
|
|
|
|
|
|
Letzte Änderung: 11.01.2026 10:25 von Shadow Desperado.
|
|
|
|
|
|
Kein öffentlicher Schreibzugriff erlaubt, bitte erst registrieren!
|
[GCZ]BladeRunner74 (Benutzer)
Gold Boarder
Registriert seit 2016-09-21 16:40:18 |
Neuester Beitrag 2026-05-02 13:35:42 |
Beiträge: 195
|
|
Aw: KBB GT World Challenge vor 1 Monat, 3 Wochen
|
|
Thanks for that! 
|
|
|
|
|
|
|
Kein öffentlicher Schreibzugriff erlaubt, bitte erst registrieren!
|
|
|
|
Re:KBB GT World Challenge vor 1 Monat, 3 Wochen
|
|
|
There is some bugs with the Audi R8 LMS GT3 evo after a crash.
I had a 1st little crash and i lost my hood but nothing was displayed in the XD for reparation and the car seemed to continue to be ok to drive...so i continued
I had a 2nd crash, i lost my front splitter (diplayed in the XD Menu) and my pit crew assistant told me that i lost one of my front tyres (not displayed in the XD menu) and the car was undrivable.
So I did my pitstop, i changed my fronts & rears tyres, refueled, make all the reparations and when i started again my car was still undrivable like i still have a missing tyre.
After watching the replay and my 2nd crash, i lost the front left tyre and the crash affected a lot the bodywork of my Audi so it was impossible for the pitcrew to change the front left tyre.
I already had this problem of damaged bodywork of car which doesn't allow to change one tyre even after reparation so for this it isn't a bug with the Audi.
Anyway to loose the hood of the Audi and no reparation displayed in the XD menu is strange.
|
|
|
|
|
|
|
Letzte Änderung: 02.05.2026 22:11 von satanas27.
|
|
|
|
|
|
Kein öffentlicher Schreibzugriff erlaubt, bitte erst registrieren!
|
|
|
|
Aw: Re:KBB GT World Challenge vor 1 Monat, 2 Wochen
|
|
|
As far as you state things I don't see anything wrong with what happened.
1. The hood in this case is not a performance-impacting car part and merely visual, so it won't be displayed as bodywork damage in the XD-Tool or require repairs.
2. Entirely missing wheels will simply not be replaced by your pit crew in GT Legends or GTR 2, so in that case it's essentially race over since limping around on three wheels is just dangerous to everyone else on track.
The XD-Tool also does not display whether a wheel is missing or not, it merely indicates whether a tire is flat and it is possible to lose a wheel without puncturing the tire, which would be what happened in this case.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kein öffentlicher Schreibzugriff erlaubt, bitte erst registrieren!
|
|
|
|
Re:KBB GT World Challenge vor 1 Monat, 2 Wochen
|
|
Thanks Nils for your answer.
I learnt a new thing... and like always for me to learn a new thing on GTR2 costs me a race ahah
This game is fascinating... almost 20 years of playing this game and still learning new things.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kein öffentlicher Schreibzugriff erlaubt, bitte erst registrieren!
|
|
|
|
Aw: Re:KBB GT World Challenge vor 1 Monat, 2 Wochen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Letzte Änderung: 08.05.2026 20:23 von refoniz.
|
|
|
Kein öffentlicher Schreibzugriff erlaubt, bitte erst registrieren!
|
Fin (Admin)
Admin
Registriert seit 2016-09-19 22:30:16 |
Neuester Beitrag 2026-06-23 23:17:59 |
Beiträge: 673
|
|
Aw: KBB GT World Challenge vor 1 Stunde, 19 Minuten
|
|
Es soll ja am Samstag sehr heiß werden.
Bitte mal abstimmen, ob ihr Samstag das 2,4 Stunden Rennen fahren wollt oder nur ein normales 1h Rennen?
(und wir dann das Endurance Rennen auf Oktober/November verschieben)
http://www.koelschbierbude.de/component/
option,com_gtrreporter/Itemid,48/Mode,tracklist/
lang,de/?sortby=*&charfilter=*&location=_GTWC&
limit=25
==================================================
==============
It’s supposed to be very hot on Saturday.
Please have a vote on whether you’d like to do a 2.4-hour race or just a normal 1-hour race?
(and we’ll then postpone the endurance race until October/November)
http://www.koelschbierbude.de/component/
option,com_gtrreporter/Itemid,48/Mode,tracklist/
lang,en/?sortby=*&charfilter=*&location=_GTWC&
limit=25
|
|
|
|
|
|
|
Kein öffentlicher Schreibzugriff erlaubt, bitte erst registrieren!
|
|